۵ ترند اصلی حوزه فروش در سال ۲۰۲۳

یکشنبه ۱۳ام فروردین ۱۴۰۲
مدیر

این موضوع بسیار مهم است که در سال ۲۰۲۳ پس از سپری شدن دو سال سخت کرونایی، بتوانید عملکرد بسیار خوبی را داشته باشید. 

نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشت این است که شما تنها زمانی می توانید عملکرد قدرتمندی در بازار به شدت رقابتی حال حاضر داشته باشید که جدیدترین روندها را شناخته و از آنها به خوبی استفاده نمایید. در این زمینه حتی یک توصیه اشتباه می تواند شما را از مسیر اصلی دور سازد. به همین خاطر صرفا نمی توان برپایه توصیه های یک نفر، تصمیم گیری کرد. درواقع شما به نظر کارشناس ها و مدیران باسابقه نیاز دارید که در این راستا نظر بیش از ۷۰۰۰ مدیر و کارشناس، بررسی شده است که نتیجه آن، پنج ترند اصلی در سال جاری است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که رعایت تمامی این پنج اصل کاملا حیاتی بوده و مکمل یکدیگر محسوب می شوند.

۱-واقعیت افزوده 

واقعیت افزوده به واسطه استفاده از هوش مصنوعی، قادر به انجام کارهای بسیار زیادی است. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای فروش آنلاین خود که از آن تحت عنوان مهمترین کانال فروش در جهان حال حاضر نیز نام برده می شود، نیاز دارید تا از این تکنولوژی نهایت استفاده را داشته باشید. این موضوع کمک خواهد کرد تا مخاطبان بتوانند تجربه استفاده از محصول را به بهترین شکل داشته باشند. درواقع این امر حتی از خرید حضوری هم جذاب تر است. دلیل این امر به خاطر عدم وجود افراد زیاد، خستگی و مسائل مشابه این موضوع می باشد. برای مثال شما می توانید انواع کلاه ها را بر روی سر خود مشاهده کرده و در نهایت بهترین آنها را انتخاب نمایید. نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که اقداماتی که در این بخش می توانید انجام دهید بسیار متنوع بوده و نباید خود را به چند مورد، محدود نمایید. درواقع یک نوآوری نیز می تواند از جانب شما معرفی شود و در این بخش همکاری کردن با شبکه های اجتماعی، می تواند احتمال دیده شدن را چندین برابر کند. برای مثال می توانید در اینستاگرام، فیلتر مخصوص خود را داشته باشید.

۲-شخصی سازی

در جهان امروز دیگر اقدامات همگانی برای کسی جذابیتی را به همراه ندارد. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که مشتری باید احساس کند که شما برای آنها ارزش زیادی را قائل شده اید. این امر تنها به معنای درج کرن نام افراد نبوده و لازم است تا اقداماتی به مراتب بیشتر را انجام دهید. در این زمینه می توانید یک برنامه مخصوص برای هر یک از مشتریان خود داشته باشید و این امر باعث خواهد شد تا آنها وارد برنامه وفادارسازی به شیوه مورد علاقه خودشان بشوند. خوشبختانه امروزه با رشد تکنولوژی، شما می توانید سلیقه واقعی مشتریان خود را پیدا کرده و با اقدامات متنوع، آنها را درگیر نگه دارید. درواقع مشتریی ای که به حال خود گذاشته شود، بدون شک در مدت زمان کوتاه یا طولانی، از دست خواهد رفت و این نکته را فراموش نکنید که برندهای دیگر، سخت به دنبال پیدا کردن مشتری هستند. براساس جدیدترین تحقیقات، شخصی سازی باعث می شود تا نرخ تعامل که مهمترین فاکتور موفقیت در زمینه فروش آنلاین محسوب می شود، رشدی چشمگیر را داشته باشد. به همین خاطر ابدا نباید آن را ساده در نظر گرفت.

۳-میکرو اینفلوئنسرها 

اگرچه در ظاهر اینفلوئنسرها، بهترین افراد برای تبلیغات محسوب می شوند. با این حال واقعیت این است که در نگاهی بلندمدت، افرادی که تخصصی در حوزه مدنظر شما فعالیت دارند، گزینه های بهتری هستند. در این زمینه شما می توانید فردی را در درون شرکت به این موقعیت برسانید. این افراد به واسطه دنبال کنندگان تخصصی و کمتر خود، فرصت تعامل بالایی را دارند که خود باعث خواهد شد تا شانس فروش بسیار بالایی را پیدا کنید. درواقع امسال فرصت طلایی برای میکرواینفلوئنسرها به وجود آمده و لازم است تا به آن توجه ویژه ای را داشته باشید. درواقع مخاطب امروز ابدا تمایل ندارد که صرفا بازدیدکننده اقدامات باشد و همکاری با اینفلوئنسرها و سلبریتی ها نیز بیش از حد هزینه بر شده است که بدون شک از عهده هر برندی، خارج می باشد.

۴-حمایت از کارمندان 

اگرچه در نگاه سنتی، مشتری مهمترین دارایی محسوب می شود، با این حال در بازار امروز جایگاه تیم کاری به مراتب مهمتر شده است. درواقع شما به واسطه تیم خود می توانید حتی مشتریانی فراتر از بازار همیشگی داشته باشید. با این حال حتی بهترین مشتریان موجود، بدون تیم مناسب به سادگی از دست خواهد رفت. به همین خاطر لازم است تا توجه ویژه ای به وضعیت کارمندان خود داشته باشید. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که کارمندان گزینه های متنوعی برای کار کردن دارند. به همین خاطر از دست دادن آنها بسیار ساده است. با این حال با یک برنامه مناسب می توانید طرحی مشابه وفادارسازی مشتریان خود، داشته باشید. در این زمینه توجه به اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها نیز کمک بسیاری را خواهد کرد.

۵-محتوای بصری

در جهان امروز شما نیاز دارید تا به صورت مداوم محتواسازی داشته باشید. در این رابطه بسترهای فعالیت بسیار گسترده است و شما تنها به سایت، محدود نخواهید بود. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه نمایید این است که محبوب ترین نوع محتوا، مواردی هستند که بصری بوده و این موضوع راحتی و جذابیت بالایی را به همراه د ارد. به همین خاطر شما باید اولویت اقدامات خود را به این بخش اختصاص دهید. در این رابطه ویدئوها، تصاویر، اینفوگرافی ها و… لازم است تا کاملا به‏روز و مطابق ترندها باشند. به صورت میانگین هر شرکت حداقل به پنج نفر برای فعالیت در بخش تولید محتوا، نیاز دارد که با توجه به وسعت شرکت، این میزان حتی ممکن است به صدها نفر هم افزایش پیدا کند.

منبع: فرصت امروز

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه