• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

مدیر مرکز جمع آوری اهدای پلاسما (شرکت پلاسما درمان خزر): جمع آوری پلاسمای انسانی جهت تولید دارو برای بیماران خاص است

چهارشنبه ۸ام فروردین ۱۴۰۳
مدیر

هدف از  جمع آوری ودلیل رشد بیماری ها در هر کشور نیاز شدید به دارو و کمک به هم نوعان خویش جهت تولید داروهاى بیماران خاص براى ادامه حیات و کاهش درد هاى آنان است.

به گزارش “گسترش تولید و تجارت” مدیر مرکز جمع آوری اهدای پلاسما (شرکت توسعه پلاسما درمان خزر) با بیان اینکه این مرکز برای جمع آوری پلاسمای انسانها جهت تولید دارو برای بیماران خاص راه اندازی شده است، گفت: خون انسان از چهار بخش پلاسما، گلبولهاى قرمز، گلبولهاى سفید و پلاکت تشکیل شده است.

 پلاسما مایع زردرنگى است که ۵۵ درصد خون را تشکیل مى دهد

وی افزود: همچنین خود پلاسما نیز حدود ٩٠ درصد از آب و ١٠ درصد از املاح، آنتى بادى ها و هورمون ها و پروتین هاى ضرورى تشکیل شده است.

علیرضا فرخ بخت گفت: پلاسما برای تهیه داروهایی از جملهIVIG، آلبومین انسانى، فاکتور ۸ و ۹ بسیار مهم است که این داروها برای بیماران سرطانی، هموفیلی، افراد دچار سوختگى هاى شدید و بیماران دچار نقص ایمنی استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه پلاسمای اهدایی پس از ۲۴ الى ۴٨ ساعت در بدن جایگزین می شود، گفت: پلاسمای تهیه شده در ایران جزو با کیفیت ترین پلاسماهای تولید شده در جهان است و هر فرد می تواند هفته ای یکبار و حداکثر تا ۳۶ مرتبه در سال نسبت به اهدای پلاسما اقدام کند. فرخ بخت خاطر نشان کرد: مراجعه کنندگان به مراکز اهدای پلاسمای خون ابتدا ثبت نام شده و سپس آزمایش هایی بر روى افراد انجام مى شود، تا اطمینان گردد که این افراد از نظر بیمارى هاى عفونى مشکلى نداشته باشند. وی تاکید کرد: به طور کل آزمایشات ویرولوژى و سرولوژى جهت تایید سلامت این افراد در این مرکز انجام مى پذیرد، همچنین در کنار این آزمایشها معاینه هاى ضرورى پزشک نیز صورت مى گیرد.

مزایای اهدای پلاسمای خون

وی با بیان اینکه اهدای پلاسمای خون در کنار تمام شرایط انسانی که دارد، برای بدن فرد اهدا کننده هم مزایای بسیاری دارد، تصریح کرد: از جمله این مزایا می توان به مشاوره و معاینه پزشکی رایگان، بررسی مرتب وضعیت سلامت اهدا کننده، کاهش غلظت خون، کاهش میزان چربى خون، کاهش کلسترول خون و تنظیم فشار خون اشاره نمود.

دلیل رشد بیماری ها در هر کشور نیاز شدید به دارو است

مدیر مرکز شرکت توسعه پلاسما درمان خزر با بیان اینکه هدف جمع آوری پلاسما، ارائه به پالایشگاه های پیشرفته جهت تولید داروهای خاص می باشد، متذکر شد: دلیل رشد بیماری ها در هر کشور نیاز شدید به داروهایی است که حائز اهمیت است و متاسفانه سهم پلاسمای تولیدی در دنیا بسیار ناچیز است و این امر مشارکت مردم نوع دوست در کل جهان از جمله ایران و گیلان را می طلبد. لذا از همه مردم گیلان به خصوص رشت عزیزمان دعوت می کنیم که جهت اهدای پلاسما به مراکز جمع آوری آن مراجعه نمایند.

 مرکز اهدای پلاسما در استان گیلان و در رشت، نخستین مرکز خارج از تهران در کل کشور است

  مرکز جمع آوری پلاسما در رشت در خیابان سعدی، جنب بازار روز، خیابان شهید نوری مشغول فعالیت است و علاقه مندان جهت مشارکت در این اقدام خداپسندانه همه روزه می توانند با مراجعه به این مرکز نسبت به این امر خیر و حیات بخش اقدام نمایند.

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه