• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت حداکثر طی دو سال به بهره برداری می رسد

پنجشنبه ۳ام شهریور ۱۴۰۱
مدیر

مدیرعامل شهر صنعتی رشت در آیین تقدیر از اصحاب رسانه و گرامیداشت تلاش های بی وقفه خبرنگاران با اشاره به احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت گفت: عملیات اجرایی این پروژه طی دو فاز و با ظرفیت متوسط ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز طراحی شده و فاز نخست آن در حال اجرا است.

مدیرعامل شهر صنعتی رشت در جریان بازدید اصحاب رسانه از تصفیه فاضلاب شهر صنعتی رشت، ضمن تبریک روز خبرنگار و تبیین رسالت خطیر این قشر فرهیخته اظهار داشت: خبرنگاران با صداقت و آگاهی بخشی در رسانه های وزین خود موجب تنویر افکار عمومی در جامعه شده و اعتماد مردم به آنان، بسیار ارزشمند است.
میر شمس الدین مهدوی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند، یاد آور شد: اطلاع رسانی درست و به موقع اصحاب رسانه همواره سبب پیشرفت و ارتقای استان و کشور عزیزمان ایران در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و … خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت توسط شرکت شهر صنعتی رشت تعریف و با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت زلال ایران آغاز و در دست اجراست،‌ گفت: این پروژه با ظرفیت متوسط ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز طراحی شده است.

تصفیه خانه فاضلاب شهرصنعتی رشت در دو فاز با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان در حال احداث است

وی افزود: این تصفیه خانه به صورت دو فاز چهار مدول و هشت خط جریان پیش‌بینی شده است که در این مرحله یعنی فاز اول شامل ۲ مدول و چهار خط جریان است که هم اکنون در حال احداث است.
مهدوی افزود: ظرفیت هر مدول این تصفیه خانه هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز است. وی تصریح کرد: ساختمان های تاسیساتی جانبی و واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب خام ورودی و مخزن ذخیره برای پساب خروجی با ظرفیت پنج هزار متر مکعب مشترک برای دو فاز است که در این مرحله احداث خواهد شد.
مدیرعامل شهر صنعتی رشت تصریح کرد: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت به ظرفیت متوسط ۱۵ هزار متر مکعب در روز در حال احداث است.
مهدوی تصریح کرد: اعتبار اولیه پیش بینی شده برای این طرح ۳۷۰ میلیارد تومان است که باید طی ۲ سال ساخته شده و به بهره برداری برسد.
میرشمس الدین مهدوی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه مرکزی فاضلاب صنعتی و انسانی شهر صنعتی رشت از خرداد ماه تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و امیدواریم احداث این تصفیه خانه، منجر به کاهش مشکلات بهداشتی و محیط زیستی شهرصنعتی و رفع مشکلات بهداشتی و تبعات اجتماعی ناشی از رها سازی فاضلاب ها در مسیر آبروها، نهرها و رودخانه ها شود.

منبع: گسترش تولید و تجارت گیلان

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه