۱۲ محصول شرکت پگاه گیلان دارای نشان حلال هستند

دوشنبه ۲۵ام دی ۱۴۰۲
مدیر
مدیر کل استاندارد گیلان گفت : ۵۹ محصول و فرآورده در استان گیلان دارای نشان حلال هستند.

مجتبی معصوم نژاد مدیر کل اداره استاندارد گیلان در نشست خبری در جمع خبرنگاران که به میزبانی شرکت تولیدی محصولات لبنی پگاه گیلان برگزار شد ،گفت: شرکت پگاه در همه جنبه ها نقش کیفیت را خط قرمز خود قرار داده است و امروز نیز بر حسب وظیفه ذاتی استاندارد از این واحد خوشنام و  روند کیفی آفرینی محصولات آن با حضور اصحاب رسانه بازدید بعمل می آید تا فعالیت های مجموعه پگاه گیلان پر رنگتر اطلاع رسانی شود.

وی افزود: در تبصره دو ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است و یکی از فرآیندهایی که علی الخصوص در بحث صادرات می تواند به واحدهای تولیدی کمک کند موضوع نشان حلال است.

معصوم نژاد اضافه کرد: محصولات حلال در غرفه ها و فروشگاه‌های خارج از کشور محصولاتی هستند که ارزش افزوده مازادی را برای کشور به همراه دارند .

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد در راستای این وظیفه حاکمیتی که برای آن قرار داده شده ،سعی بر این داشته که این کار را انجام دهد و تا سال ۱۴۰۱ ما در استان گیلان عملا ۹ فرآورده و کالای دارای نشان حلال داشته ایم .امسال با همت واحدهای تولیدی استان در راستای اینکه بتوانند در بخش صادرات اقدام کنند و بتوانند ارزش افزوده ای برای واحدهای خود داشته باشند، ۴۸ فرآورده به فرآورده‌های دارای نشان حلال اضافه شد و اکنون در استان ۵۹ پروانه محصول  و نشان حلال در گیلان داریم که بخش عظیمی از این فرآورده ها مربوط به واحد تولیدی پگاه است.

معصوم نژاد خاطر نشان کرد: ۷۵ فرآورده دیگر در دست اقدام است که کار ممیزی آن در حال انجام است که انشاالله تا پایان سال تعداد پروانه های حلال استان گیلان سه رقمی خواهد شد.

وی گفت: ۵۶۷ واحد تولیدی فعال در استان داریم که  ۸۹۷ پروانه صادر شده و از این ۸۹۷ پروانه، ۵۷ پروانه مربوط به شرکت پگاه است و بازخورد کیفی محصولات پگاه در بازارها نشان می دهد که از لحاظ کیفیت ، مردم رضایت بالایی از محصولات دارند.

۱۲ محصول شرکت پگاه گیلان دارای نشان حلال هستند/ صادرات ۲۲ تن پنیر سیاهمزگی به کشور آذربایجان

فرزاد کوه نژاد مدیر عامل شرکت پگاه گیلان نیز در این نشست ضمن عرض خیرمقدم به حضار با ارائه خلاصه ای از فعالیت های این واحد تولیدی اظهار داشت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان یکی از شرکت های متعلق به صنایع شیر ایران و زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشور است . این شرکت یکی از معدود شرکت های صنایع شیر ایران است که پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است و در حال حاضر نیز ۳۱ درصد سهام این شرکت در دست سهام داران غیر و مردم می باشد و ۶۹ درصد سهام متعلق به صنایع شیر ایران و صندوق بازنشستگی کشور می باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱۹ نفر نیرو به طور مستقیم با شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان مشغول به فعالیت هستند و در بخش توزیع محصولات نیز ۳۰۰ نفر در پخش سراسری فعالیت دارند.

کوه نژاد اضافه کرد: شرکت پگاه شیر در سال ۱۴۰۰ ،۱۱۶ تن روزانه دریافتی داشته که در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۸ تن رسید و در ۹ ماهه ۱۴۰۲ میانگین شیر روزانه به ۱۳۴ تن رسید و در دی ماه اکنون روزانه به ۱۴۰ تن دریافتی شیر داریم .  به صورت روزانه ۱۱۰ تن محصول تولید شده از شیر در بازار گیلان و نقاط مختلف کشور عرضه می شود و ۱۷۰ تن در ماه نیز صادرات محصولات داریم که عمده کشورهای مقصد ما، کانادا دو محموله، کشورهای آذربایجان،افغانستان، عراق و پاکستان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: به جهت اینکه عمده محصولات این شرکت به کشورهای اسلامی صادر می شود دریافت نشان حلال الزامی بود که می توانست در رشد و توسعه صادرات این شرکت کمک کند که با مساعدت اداره کل استاندارد گیلان ۱۲ محصول این شرکت نشان حلال دریافت نموده اند و انشاالله در آینده نزدیک بتوانیم نشان حلال برای تمامی محصولات پگاه گیلان دریافت نماییم.

کوه نژاد در خصوص امکانات این شرکت اذعان داشت: سردخانه ۲۰۰ تنی زیر صفر در سالجاری افتتاح شد و در صرفه جویی هزینه و کیفیت تاثیر گذار بوده است . همچنین محصول جدید  ” پنیر سیاهمزگی” در سال جاری عرضه شد که نشان استاندارد آن اخذ گردید و صادرات این محصول را به جمهوری آذربایجان به میزان یک تن و نیم آغار کردیم و در ماه گذشته صادرات این محصول به ۲۲ تن به کشور آذربایجان رسید و امید است که این رقم به ۳۰ تن صادرات محصول پنیر سیاهمزگی برسد.

گفتنی است در ادامه اصحاب رسانه و مسوولین از خط تولید شرکت شیر پگاه گیلان بازدید بعمل آوردند.

منبع: برنا

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه