• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

تولید دانش بنیان سبب توسعه اقتصادی بر پایه دانش و نوآوری می گردد

چهارشنبه ۲۱ام اردیبهشت ۱۴۰۱
مدیر

سرپرست سازمان همیاری شهرداری های استان در جریان افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان گیلان با بیان اینکه راه توسعه کشور از مسیر تولید دانش بنیان عبور می کند اظهار داشت: نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین را می توان اینگونه تفسیر کرد که تولید و شرکت های دانش بنیان می توانند در همه ارکان اقتصادی سبب توسعه کشور شوند.

محمد فلاح علی پور با بیان اینکه بسیاری از شرکت های حاضر در نمایشگاه از تولیدات کیفی و دانش بنیان بهره مند هستند، افزود: در جریان بازدید از این نمایشگاه شاهد حضور شرکت های بسیار خوب و توانمند هستیم که تعدادی از آنها توانسته اند در حوزه فناوری به دستاوردهای قابل توجهی برسند. وی تصریح کرد: موضوعاتی نظیر بازاریابی و ایجاد فرصت و زمینه برای صادرات بیشترین درخواست شرکت های حاضر در نمایشگاه است که با توجه به توان بالای علمی و کیفی تولیدات داخلی؛ شایسته است زمینه های لازم برای توسعه صادرات بخش خصوصی بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

مشاور عالی استاندار گیلان با بیان اینکه تولید دانش بنیان راه غلبه بر تحریم است یادآور شد: تولید دانش بنیان سبب افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری می شود، بنابراین باید به دنبال تولیدی برویم که دانش بنیان و اشتغال آفرین باشد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم استاندار گیلان کمک به تولیدکنندگانی است که در حوزه دانش بنیان کردن محصولات خود ورود کرده اند، گفت: در جلسات متعددی که با حضور استاندار گیلان و با سازمان های مردم نهاد (NGO)، بنیاد ملی نخبگان، معاونت اقتصادی استانداری برگزار گردید موضوعاتی در خصوص تسهیل برای فعالیت شرکت های دانش بنیان مطرح شد که امیدواریم به زودی محقق شود.

سرپرست سازمان همیاری شهرداری های گیلان ادامه داد: سازمان همیاری شهرداری های استان در تلاش است تا با برگزاری چنین نمایشگاه های تخصصی، شرایط مناسب برای عرضه و معرفی محصولات صنعتی- تولیدی و خدماتی استان را فراهم کند تا در فضایی رقابتی؛ زمینه های شناخت بیشتر از توانمندی ها و حق انتخاب مصرف کنندگان و شهروندان به خوبی ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان گیلان نیز در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان اظهار داشت: در سال های اخیر با وجود بیماری کرونا و شرایط تحریمی؛ کشور ما از لحاظ اقتصادی دچار بحران و مسائل گوناگون شد.

علیرضا شاد افزود: در آن بحبوحه سخت؛ صنعت نمایشگاهی نیز آسیب های فراوانی دید ولی خوشبختانه با گذراندن بحران ها و مهار بیماری کرونا در کشور صنعت نمایشگاهی دوباره جان تازه ای گرفت.

وی تصریح کرد: با رونق مجدد صنعت نمایشگاهی، برپایی نمایشگاه های تخصصی به ویژه صنعت ساختمان که به گستره ی عظیمی از توانمندی های صنعتی وابسته است؛ تولیدات و محصولات با کیفیت ساخت داخل، فرصت عرضه به بازار مصرف داخلی را پیدا کرده اند.

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی، تنوع در ارائه محصولات در حوزه های مختلف صنعت ساختمان، نمایشگاه وزین و بی نظیری است که با مشارکت و همراهی شرکت های تولیدی و خدماتی و انجمن های صنفی بر پا شده است.

وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستون های حیاتی اقتصاد جهان می باشد تصریح کرد: امروزه صنعت نمایشگاهی از جایگاه مهم و ارزشمندی در دنیا برخوردار است و ابزاری موثر برای ترویج، توسعه و تبادل تجاری با چشم اندازی روشن؛ پیش روی صنعتگران می باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت های تولیدی و خدماتی حاضر در این نمایشگاه از برندهای معروف کشور هستند که تازه ترین توانمندی های صنعتی و محصولات خود در عرصه صنعت ساختمان را عرضه کرده اند.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاهی گیلان افزود: برگزاری چنین نمایشگاه های تخصصی منجر به شناخت بیشتر سازندگان و مصرف کنندگان از توانمندی های داخلی و خودکفایی و عدم وابستگی به محصولات مشابه وارداتی و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.

 شاد تصریح کرد: از سویی آشنایی تجار و بازرگانان با تولیدات و توانمندی های صنایع داخلی کشور در قالب نمایشگاه های تخصصی و تلاش در توسعه بازارهای هدف صادراتی، سبب گردش چرخه اقتصادی و توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد و صنعت کشور خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: حضور مسئولان بخش دولتی در این نمایشگاه و شنیدن دغدغه های تولیدکنندگان، منجر به ایجاد انگیزه بیشتر برای آنها خواهد شد.

مجری بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان نیز اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان با حضور ۵۰ شرکت تولیدی و خدماتی از استان های گیلان، تهران، مازندران، گلستان، اصفهان، یزد، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و فارس بر پا شده است.

مرتضی مردای با بیان اینکه تولیدکنندگان برتر کشور در این نمایشگاه محصولات خود را در عرضه می کنند گفت: این محصولات در همه ی حوزه ها نظیر لوازم بهداشتی ساختمان، استخرهای پیش ساخته، تجهیزات آشپزخانه، درب و پنجره، تجهیزات ویلایی، سقف های متحرک، آسانسور، رنگ های ساختمانی و عایق های نوین رطوبتی، سازه های پیش ساخته و مصالح نوین ساختمانی، شیر آلات توکار و… می باشد.

مدیرعامل گروه بتا و مجری بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال افزود: در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان نیز حضور دارند و محصولات این شرکتهای تولیدی و خدماتی با کیفیت مطلوب علاوه بر بازار داخلی به کشورهای مختلف نیز صادر می شود.

 مرادی ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد فضای رقابتی و نیز حق انتخاب مصرف کنندگان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

در این نمایشگاه که با حضور محمد فلاح علی پور سرپرست سازمان همیاری شهرداری های استان گیلان و مشاور عالی استاندار، امیر دریادار شعبانزاده فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت و تعدادی از مسئولان و مدیران استانی افتتاح شد،برندهای مطرح از جمله؛ کارینو تاسیسات، طوفان فلز، فریز شاور، شیرآلات گلپایگان، زرفام، شیرآلات سهند، تهویه آرسام، هوکارت، پنجره ویستاوین، ملات آماده باسکاتی، بهین تحلیلگر، آروین آرا، عقیق سنگ، ژیکاوا، آریاک الکتریک، آبان مهر، تک سامان هور، مصالح نور فکری، آسانسور هاوین، پارسین گستر، آبیان صنعت، تولیدات بتنی رخ، شعله گستر، فلاشینگ، لوله ونورد سپنتا، مکسان، سیستما، کاشی فخار، فلاش تانک ایران، صنایع راسخ، آلتون رای، اعلان حریق سنس، جارو مرکزی آسایش، شیر آلات کلار، کاله درب، کاشی پرنیان، فولاد امیر کبیر، مجتمع پلاستیک طبرستان، مارال استیل ناب، صنایع شیمیایی راتیان، هلدینگ شعاع شرق، اندیشه بنا حاتم، گروه دیبا، ویتو پلاستیک، کیان فیکس، فولاد گستر آتنا، پلیمر گلپایگان، مجتمع پلاستیک طبرستان، فراپیما سیستم، تجهیزات ویلایی کمالی، ندکس و… مشارکت نموده اند.

لازم به ذکر است نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان از تاریخ ۲۰ الی ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان در رشت دایر می باشد.

منبع: گسترش تولید و تجارت گیلان

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه