• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

معاون رییس جمهور در جریان افتتاح طرح توسعه شرکت پاک پارس پرند (تلما) در شهر صنعتی رشت: بخش خصوصی در گیلان الگوی برنامه های دولت در تولید و ارزآوری است

شنبه ۹ام دی ۱۴۰۲
مدیر

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه به گیلان و با حضور در شهر صنعتی رشت جهت افتتاح یک شرکت تولیدی که وی را استاندار گیلان و تعدادی از مدیران اقتصادی همراهی می کردند گفت : نگاه دولت از مولد سازی ، راه اندازی کارخانجات و دارایی های راکد است ؛ بخش خصوصی در گیلان الگوی برنامه های دولت در تولید و ارز آوری و مولد سازی است.

دکتر داود منظور که با هدف بازدید از پروژه های عمرانی و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی ‌ توسعه به گیلان سفر نمود ، پیش از ظهر پنحشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه شرکت پاک پارس پرند که با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی راه اندازی شده است اظهار کرد : از سرمایه گذار بخش خصوصی که بجای فعالیت در بخش های غیر مولد دارایی های خود را با خرید سه کارخانه راکد به دارایی های مولد و کارآفرینی تبدیل کرده است قدردانی می کنم ‌ ‌و جا دارد از برنامه ریزی استاندار گیلان که زمینه فعالیت ۱۷۰ واحد راکد را در دولت سیزدهم ایجاد کرده است نیز تشکر کنم و این مهم نشانگر برنامه محوری گیلان در بخش صنعت و تولید است .
رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد : وقتی سرمایه گذار بخش خصوصی دارایی های خود را مولد مز کند یعنی به تولید و ارزآوری نگاه عمیق و دلسوزانه دارد و ما در سازمان برنامه و بودجه به شدت از این کارآفرینان و صنعتگران حمایت خواهیم کرد.
به گفته معاون رییس جمهور رشد تولید موجب ورود حداکثری به بازارهای صادراتی خواهد شد و لذا از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کنیم چرا که اعتقاد و تلاش ما نهضت احیای واحدهای تولیدی است و با کوشش این راه را ادامه خواهیم داد.
وی اضافه کرد : احیای ۱۷۰ واحد تولید در گیلان یک رکورد در کشور است .
معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد : ما تولید را استثنا می دانیم و‌ برای تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی احیا شده حمایت های لازم را خواهیم داشت.نگاه استان رشد تولید و رفع موانع سرمایه گذاران است
استاندار گیلان هم در جریان افتتاح شرکت پاک پارس پرند با اشاره به اینکه سرمایه گذار این شرکت از سرمایه گذاران بزرگ استان در صنعت فولاد است و برای اشتغال و سرمایه گذاری استان گام های بزرگی بر داشته‌است گفت :
همه ارکان اقتصادی استان در خدمت سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند و لذا سرمایه کذاری کت در شرایط امروز با راه اندازی کارخانجات راکد تلاش می کند تا تولید داخل با رشد روبرو گردد و از سویی زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم می نماید مورد حمایت دولت در استان است.
اسداله عباسی با اشاره به اینکه در گیلان فرصت های اقتصادی بسیار زیادی فراهم تست از صنایع سلولزی به عنوان بک فرصت بی نظیر در گیلان نام برد و افزود :
در گیلان صنعت سلولزی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد وحدی بخش مهمی از نیاز کشور در صنعت سلولزی در گیلان تامین می شود و بخش خصوصی در گیلان علی رغم همه مشکلات و نیازهای مالی در کنار دولت هستند و سرمایه گذار این پروژه یکی از بخش های صنعتی ‌‌تولیدی موفق بخش خصوصی در استان است.

به تولید و‌کارآفرینی فکر می کنیم
در این مراسم مهندس کریم سلیمی سرمایه گذار شرکت پاک پارس پرند که در صنعت فولاد استان با ایجاد شرکت فولاد آناهیتا گیلان و مجتمع ذوب آهن درفک شمال یکی از کارآفرینان بزرگ ‌‌موفق استان شمرده می شود گفت :
هدف ما در کشور تامین نیاز داخل و ایجاد اشتغال برای جوانان است ؛ ما در دو شرکت فولادی به طور مستقیم برای ۷۰۰ نفر و غیر مستقیم یک هزار و ۳۰۰ نفر فرصت کار ایجاد کرده ایم و نگاه ما در کشور تولید و کارآفرینی است و به تولید و‌کارآفرینی فکر می کنیم .
وی از رویکرد حمایتی مسوولان استان از جمله استاندار قدردانی کرد و گفت : قطعا افتتاح این کارخانه با دست معاون رییس جمهور منشا سرمایه گذاری بیشتر در استان توسط بخش خصوصی خواهد بود.
در جریان این مراسم دکتر “مازیار  محمدی “مدیر کارخانه  شرکت پاک پارس پرند ضمن ارائه توضیحاتی از روند تولید کارخانه و نگاه توسعه گرایانه مدیر عامل شرکت ، مهندس “سعید سلیمی “ گفت :
برنامه های توسعه محصولات شرکت برای ۲ سالن تولید دیگر در حال انجام است . شرکت برای کلیه محصولات خود دارای پروانه کار برد علامت استاندارد و مجوز غذا و دارو است و به عنوان یک واحد کیفی نمونه استاندارد ، جایزت تعالی کیفیت واحد برتر فناور و ایمنی و محیط زیست برخوردار و مورد تقدیر هم قرار گرفته است .
به گفته مدیر مدیر کارخانه  “ تلما”  گواهی سیستم مدیریت کیفیت iso 9001: 10004:10002 از گواهی های ملی کشورمان است که شرکت پاک پارس پرند مختصر بت اخذ این گواهی نامه های معتبر می باشد.
این گزارش می افزاید ؛ شرکت پاک پارس پرند که با نام تجاری “ تلما” در زمینه تولید محصولات سلولزی و انواع دستمال کاغذی یکی از برندهای با کیفیت تولید داخل شمرده می شود در مدت کوتاه از فعالیت خود سهم بازار قابل توجهی را در قفسه های فروشگاههای کشور به خود اختصاص داده است ؛ این شرکت سالانه ۲۸ هزار و ۶۵۰ هزار تن دارای ظرفیت تولید است .
در طرح توسعه شرکت پاک پارس پرند ، میزان سرمایه گذاری صورت گرفته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ، میزان سرمایه گذاری ماشین آلات یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال می باشد که برای ۱۴۰ نفر فرصت ایجاد شده برای اشتغال صورت گرفته است.
شرکت پاک پارس پرند در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر و مساحت سالن های تولید آن ۸ هزار و ۴۵۰ متر با سرمایه گذاری یکی از بخش های خصوصی توانمند و‌‌ کارآفرین استان ایجاد شده است.

 

منبع: رشت امروز

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه