• شهر صنعتی رشت
  • دسته‌بندی نشده

مدیر عامل شهر صنعتی رشت: کمک به تکمیل و تقویت زیرساختهای شهر صنعتی رشت، مهمترین درخواست سرمایه گذاران این منطقه از رییس جمهور محترم است

چهارشنبه ۶ام بهمن ۱۴۰۰
مدیر

مدیرعامل شهر صنعتی رشت، در آستانه سفر هیات دولت به استان گیلان، کمک به تکمیل تقویت زیرساختهای شهر صنعتی رشت را از مهمترین درخواستهای سرمایه گذاران و مدیران واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت از ریاست محترم جمهور دانست.

میر شمس الدین مهدوی سعیدی، افزود: شهر صنعتی رشت با دارا بودن بیش از ۲۰۰ واحد فعال تولیدی که محل تردد بیش از ۲۰ هزار نفر و هزاران خودرو سبک و سنگین در شبانه روز می باشد، نیازمند توجه و حمایت ویژه در زمینه بروزسانی امکانات زیر ساختی است.

وی افزود: در حال حاضر سه طرح بزرگ احداث تصفیه خانه مرکزی پساب صنعتی، شبکه روشنایی معابر و روکش آسفالت معابر، از مهمترین نیازمندیهای شهر صنعتی رشت می باشد که نیازمند اختصاص اعتبارات ملی و استانی است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم شهر صنعتی رشت، آسفالت نامناسب جاده های دسترسی به این منطقه، بویژه از سمت جاده لاکان می باشد که نیازمند اقدامات موثر و رسیدگی به موقع توسط دستگاههای ذیربط بویژه اداره کل راه و شهرسازی است.

مهدوی همچنین گفت: اساسی ترین معضلی که در شهر صنعتی با آن مواجه هستیم و موجب اخلال در خدمات رسانی به واحدهای تولیدی این منطقه گردیده، عدم اختصاص سهم بودجه شهر صنعتی از محل عوارض ارزش افزوده دریافتی شهرداری، در راستای ارائه خدمات و اجرای پروژه های عمرانی این منطقه است.

وی در ادامه گفت: در سالهای گذشته نیم درصد از میزان فروش واحدهای تولیدی در این منطقه، به عنوان عوارض در اختیار شهر صنعتی قرار می گرفت تا در زمینه ارائه خدمات زیربنایی و عمرانی در سطح این منطقه صنعتی مورد استفاده قرار گیرد، ولی با اجرای قانون تجمیع عوارض و نیز مالیات بر ارزش افزوده، این مساله منتفی گردیده و عوارض مذکور در اختیار امور مالیاتی و نهایتا شهرداری قرار می گیرد که هیچگونه خدماتی هم به شهر صنعتی رشت ارائه نمی نمایند.

مدیرعامل شهر صنعتی رشت با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی شاخص و بزرگی در شهر صنعتی رشت با میزان ارزش افزوده بالا قرار دارند، گفت: درخواست ما این است که بخشی از عوارض ارزش افزوده که این شرکتها به امور مالیاتی پرداخت می نمایند و سهم قابل توجهی از آن به شهرداری پرداخت می گردد، صرف توسعه زیرساختها و تکمیل پروژه های عمرانی همین منطقه گردد تا بخشی از مشکلات زیرساختی شهر صنعتی برطرف شود.

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه