• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

مدیر عامل شهر صنعتی رشت خبر داد: فعالیت ۱۲ شرکت دانش بنیان در شهر صنعتی رشت/ همکاری جهت فراهم سازی زمینه های لازم برای افزایش فعالیتها و تعداد شرکتهای دانش بنیان در سال جاری

یکشنبه ۵ام تیر ۱۴۰۱
مدیر

مدیرعامل شهر صنعتی رشت از فعالیت ۱۲ شرکت دانش بنیان در شهر صنعتی رشت خبر داد.

میر شمس الدین مهدوی افزود: حضور این واحدهای دانش بنیان در شهر صنعتی رشت، نویدبخش توسعه فناوری و ارتقای فعالیتهای صنعتی رقابت پذیر و نیز امکان توسعه روز افزون صنایع دانش بنیان در این منطقه صنعتی می باشد.

وی تصریح کرد: شرکتهای مذکور در زمینه تولید قطعات خودرو، مشعلهای صنعتی، قطعات و ماشین آلات صنایع هوایی، تولید دارو، ماشین آلات صنایع نساجی، طراحی و تولید لوازم خانگی برقی، صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی فعالیت دارند.

وی همچنین گفت: با توجه به استقرار صنایع شاخص و بزرگ تولیدی در حوزه های مختلف صنعتی در شهر صنعتی رشت، ظرفیت دانش بنیان شدن تعداد قابل توجهی از شرکتهای مذکور وجود دارد و تعداد بیشتری از صنایع مذکور امکان اخذ مجوز دانش بنیان برای تولیدات خود را دارند.

مهدوی افزود: به همین منظور برنامه ریزی لازم جهت همکاری با مراکز علمی، پژوهشی و دستگاههای متولی استانی از جمله اداره کل صمت گیلان، پارک علم و فناوری و مجموعه های مرتبط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت ترغیب واحدهای تولیدی به طی مراحل دانش بنیان شدن و تسهیل و تسریع در این امر در سالجاری صورت پذیرفته است.

وی در ادامه گفت: برگزاری جلسات توجیهی در خصوص مزیتها و شرایط دانش بنیان شدن، فعالیتهای اطلاع رسانی و ترویجی در این زمینه، حمایت از رویدادها و برنامه های آموزشی و پژوهشی جهت ایجاد و یا تقویت مراکز تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی و تلاش جهت ایجاد ارتباط موثر واحدهای تولیدی با مراکز و موسسات ذیربط، از جمله اقدامات برای تحقق دانش بنیان شدن شرکتهای تولیدی واجد شرایط مستقر در شهر صنعتی رشت می باشد.

مدیر عامل شهر صنعتی رشت همچنین گفت: برنامه های بازدید اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان و سایر مراکز علمی، پژوهشی از واحدهای تولیدی شهر صنعتی و تلاش جهت گسترش تعاملات میان صنعت و دانشگاه نیز از جمله اقدامات موثر جهت تحقق اهداف یاد شده می باشد که در سالجاری با جدیت بیشتر در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه