• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

صنعت بیمه نیازمند نگاه تحولی در حوزه ارائه خدمات است

پنجشنبه ۲۶ام آبان ۱۴۰۱
مدیر

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صنعت بیمه نیاز به نگاه تحولی و ارتقاء سطح صنعت دارد، گفت: نگاه تحولی بیمه مرکزی ایران ارائه خدمات آسان تر با تردد کمتر و خسارت واقعی‌تر به مردم است.

مجید بهزادپور روز چهارشنبه در نشست با مدیران صنعت بیمه گیلان، با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم جهت گیری های خوبی در بخش صنعت بیمه شاهد هستیم، عنوان کرد: دولت سیزدهم برای اولین بار با انتشار سندی به ابعاد مختلف و جزئیات بیمه توجه کرده که نشانگر نگاه تحولی به این صنعت است.

وی بیان داشت: در سند ملی ابلاغی دولت، جهت گیری های جدی با نگاه تخصصی به موضوع بیمه شده که مسئولیت ما را در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سنگین‌تر می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۱۲ کشور بیشترین حجم بیمه ای را در دنیا دارند، خاطرنشان کرد: بیمه، صنعتی است که عمدتا با رشد و توسعه اقتصادی رابطه مستقیمی دارد و به طور طبیعی در کشورهای پیشرفته رونق بیشتری دارد.

وی در ادامه با تشریح اقدامات بیمه مرکزی ایران اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه در حوزه درمان دریافت شد در حالیکه نزدیک ۲۶ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم از این‌رو سالانه بیمه در بخش درمان متحمل خسارت می شود.

بهزادپور با اشاره به پوشش بیمه تکمیلی حدود ۱۷ میلیون نفر و جمعیت ۸۰ میلیونی مشمول بیمه‌های پایه‌ای در کشور خاطرنشان کرد: این مهم نشان می دهد که سهم ما در این حوزه اندک است. بنابراین در مدلی که برای ارائه خدمات درمانی به مردم داریم باید به سمتی حرکت کنیم که پرداختی های مردم کاهش یابد.

وی اظهار داشت: یک ریال از دولت بودجه نمی گیریم اما در برخی تبصره های بودجه و قوانین به طور مستقیم به برخی دستگاه ها کمک رسانی می کنیم در حالی که می توانیم از مردم منابع مورد نیاز را تامین و خدمات بهتری ارائه دهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه نگاه بیمه در حوزه اقتصادی را راهبردی دانست و بیمه‌گری و عملیات سرمایه‌گذاری را ۲ بال اصلی شرکت بیمه‌ای ذکر و عنوان کرد: در مدل جهانی سرمایه‌گذاری عمومی، بیمه نقش اصلی را بازی می کند اما در کشور ما این نقش کم رنگ است.

وی با بیان اینکه همکاری های خوبی بین بیمه مرکزی ایران با قوه قضاییه آغاز شده است، افزود: در حوزه های مرتبط با بیمه شخص ثالت نیز ارتباط خوبی با پلیس راهور داریم و پروژه های مشترکی نیز با همکاری یکدیگر تعریف کرده‌ایم.

بهزادپور با اشاره به طرح کروکی آنلاین با همکاری بیمه مرکزی ایران و پلیس راهور خاطر نشان کرد: با تامین اعتبار تجهیزات مورد نیاز برای این بخش خریداری شده که به مرور در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد موتورسیکلت ها در کشور بیمه نیستند، خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت جانی از این ناحیه به صنعت بیمه ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران است در این ارتباط باید طرحی طراحی شود که با همکاری پلیس جلوی تردد خودروها و موتورسیکلت فاقد بیمه گرفته شود.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت : به منظور کاهش تصادفات رانندگی با قوه قضائیه همکاری هایی شروع شده که پایلوت طرح در گیلان است و امیدواریم نتایج آن به زودی مشخص و اعلام شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه