• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

راه اندازی فیلتراسیون کوره ذوب آلومینیوم گروه صنعتی ایران رادیاتور

چهارشنبه ۲۳ام اسفند ۱۴۰۲
مدیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت :فیلتراسیون کوره های ذوب گروه صنعتی ایران رادیاتور با حضور دادستان و مسئولان محیط زیست راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست؛ عشوری گفت: پس از پیگیری های به‌عمل آمده سازمان حفاظت محیط زیست،  پروژه بزرگ فیلتراسیون کوره های ذوب گروه صنعتی ایران رادیاتور با ظرفیت پالایش هشتاد هزار مترمکعب دود در ساعت افتتاح و آغاز به کار کرد.

وی افزود: فیلتر کوره ذوب آلومینیوم جزء سیستم های فیلتراسیون تخصصی هستند که برای جذب و حذف دود و ذرات مضر تولید شده در طی فرآیند ذوب فلز طراحی شده اند. این فیلترها برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست سالم بسیار ضروری بوده و برخلاف سیستم‌های کوره‌های سنتی که دود را مستقیماً وارد جو می‌کنند، فیلترهای دود کوره های ذوب به طور مؤثر ذرات خطرناک را قبل از آزاد شدن در هوای آزاد تصفیه کرده جمع‌آوری و فیلتر می‌کنند این فیلتر ها با تحمل حرارت بالا با جذب ذرات و گازهای متصاعد شده در فرآیند ذوب آلومینیوم، مانع از پراکنش آن ها به محیط زیست و آلودگی هوا می شود.

عشوری تصریح کرد :در بسیاری از مناطق جهان، مقررات زیست محیطی سختگیرانه بر انتشار ذرات معلق خطرناک ناشی از فرآیندهای صنعتی حاکم است. فیلترهای دود کوره های ذوب آلومینیوم از جمله این صنایع بوده که با کاهش انتشار ذرات مضر و خطرناک نقش مهمی در تضمین رعایت مقررات محیط زیستی ایفا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه افتتاح پروژه فیلتراسیون کوره های ذوب گروه صنعتی ایران رادیاتور و مصادف شدن با روز درخت کاری و ایجاد طبیعتی پاک در اقدامی بسیار زیبا چند اصله نهال با همراهی مسئولان حاضر کاشته شد.

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه