• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان: سهم گیلان از تسهیلات سرمایه گذاری بیش از۱۱هزار میلیارد تومان است

پنجشنبه ۲۴ام شهریور ۱۴۰۱
مدیر

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: ۱۱ هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان از محل قانون بودجه ۱۴۰۱ و نیز تبصره‌های تکلیفی و مصوبات سفر رییس‌جمهور در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

شراره کاووسی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استانداری با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی از محل تبصره ۱۶ نیز ۸۵ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است، افزود: از این مبلغ تاکنون رقمی جذب نشده وهم اکنون فرآیند معرفی به بانک ها در حال انجام است.

وی با تشریح اعتبارات اشتغال دستگاه‌ها هم بیان داشت: هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) است که تاکنون ۲۱ درصد منابع جذب شده‌ است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان عنوان کرد: جذب حداکثری منابع و در نهایت رشد اقتصادی و پایداری اشتغال باید به عنوان یک راهبرد مورد توجه دستگاه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به تعهد ایجاد افزون بر ۳۰ هزار شغل در گیلان طی امسال خاطرنشان کرد: تاکنون بر اساس اطلاعاتی که دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد ثبت کرده‌اند، افزون بر ۴۰ درصد این تعهد تحقق یافته و رتبه هفتم را در کشور داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل مربوط به سرمایه گذاری گفت: فرمانداران در شهرستان های مختلف استان یک روز را به سرمایه گذاران اختصاص دهند و مشکلات مربوط به این حوزه را مرتفع کنند.

محمد اسحاقی اظهار داشت: آنها مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران در شهرستان های مختلف گیلان را در وهله اول در همان شهرستان بررسی و مرتفع کنند و اگر نیاز به بررسی در خارج از شهرستان داشت، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به عدم حضور برخی از فرمانداران در جلسه امروز کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان خاطر نشان کرد: برخی هماهنگی لازم برای عدم حضور در این جلسه را انجام ندادند، حضور فرمانداران و مدیران در جلسات این چنینی برای رفع مشکلات مربوط به اشتغال و سرمایه‌گذاری مهم و ضروری است.

منبع: ایرنا

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه