• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

دانشگاه گیلان جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری با واحدهای تولیدی استان در زمینه های مختلف آمادگی دارد

سه شنبه ۲۸ام تیر ۱۴۰۱
مدیر

در جریان بازدید اعضای منتخب کلینیک صنعت دانشگاه گیلان و رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان از شرکت دارویی گیلارانکو، زمینه های مختلف همکاری میان دانشگاه و شرکت مذکور بررسی شد.

رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان در این بازدید گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری صنعت و دانشگاه گیلان، احصاء نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی و تلاش جهت ارتقای همکاری میان بخش صنعت با دانشگاه از مهمترین اولویتهای کاری این اداره کل می باشد.

اسماعیل مقدس افزود: در همین زمینه از طریق توسعه بازدیدهای اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان از واحدهای صنعتی و معدنی، در تلاش هستیم همکاری متقابل میان این دو بخش تعمیق و گسترش یابد.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان نیز در جریان این نشست با اشاره به ظرفیتهای مختلف دانشگاه گیلان جهت همکاری با صنایع گفت: در دانشکده های کشاورزی و علوم پایه و نیز در حوزه گیاه پزشکی، توانمندیهای مناسبی جهت همکاری با واحدهای تولیدی حوزه غذا و دارو در استان وجود دارد.

سید رضا میرعسکری تصریح کرد: در جریان بازدیدهای صورت گرفته و در دست اقدام از بخش صنعت و معدن، تفاهم نامه هایی با محوریت موضوعات مختلف قابل همکاری بویژه در زمینه کارورزی دانشجویان، فرصتهای مطالعاتی اساتید،  دوره های آموزشی برای دانشجویان و کارکنان شرکتها، ارائه خدمات مشاوره و فنی به واحدهای تولیدی و… تدوین می گردد.

رییس گروه توسعه طرحهای کاربردی دانشگاه گیلان هم در این برنامه گفت: سوابق متعددی از فعالیتهای پژوهشی در زمینه های مختلف بویژه صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی و بهداشتی در دانشگاه گیلان وجود دارد که این سابقه نشانگر ظرفیت مناسب موجود در دانشگاه جهت کمک به ارتقای تولید می باشد.

امیر پورفرزاد افزود: حضور اساتید منتخب و با تجربه دانشگاه در بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی از زمینه های همکاری موثر بین صنعت و دانشگاه است و نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.

مدیر کارخانه گیلارانکو نیز در جریان این بازدید با اشاره به تولیدات و توانمندیهای این واحد تولیدی گفت: این شرکت در حال حاضر در زمینه تولید دارو و محصولات بهداشتی دارویی بویژه داروهای موضعی فعالیت می نماید.

مریم شمسی افزود: معتقدیم که ارتباط بین دانشگاه و صنایع می تواند از وضعیت کنونی به مراتب بهتر گردد و زمینه های فراوانی برای ارتقای این همکاری و تعامل وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد قابل طرح در همکاریهای فیمابین، استفاده از توان فنی و علمی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان است و همکاریهای علمی میان این شرکت و دانشگاه گیلان منجر به گسترش شناخت متقابل و ارتقای سطح تعاملات خواهد شد.

منبع: گسترش تولید و تجارت گیلان

 

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه