تلاش برای ایجاد بیمه فن‌آوری در صنایع کشور

پنجشنبه ۴ام آبان ۱۴۰۲
مدیر

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت با اشاره به اینکه باید صنایع به دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به صنایع اتاق اختصاص دهند، از تلاش‌ها برای ایجاد بیمه فن‌آوری در صنایع کشور خبر داد.

به گزارش کارآفرین‌نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «امیرحسین اسدی» اظهار کرد: برای اینکه خیال صنایع در استفاده از فن‌آوری راحت شود و نگران خسارات احتمالی آزمون و خطا نباشند، در حال تلاش برای ایجاد بیمه فن‌آوری هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را پیاده‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه صندوقی تشکیل شده که در آن ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد و درصورتی‌که محصولات خروجی شرکت‌های فن‌آور، واقعا فن‌آور محور باشد، از این صندوق تسهیلات لازم پرداخت شده و از آن‌ها برای اتصال به صنعت نیز حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت به شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان توصیه کرد که کنسرسیومی را تشکیل دهند تا کمبودهای مالی آن‌ها مرتفع شود و با همکاری سایر بخش‌ها بتوانند راحت‌تر به صنعت متصل شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: از عمده‌ترین دلایلی که سبب شده از تا بازار جهانی را از دست بدهیم، مدیریت نادرست بهره‌وری، بی‌اطلاعی از هوشمندسازی و عدم اعتماد به جوانان است که سبب شده است تا بازارهای جهانی را از دست بدهیم اما برگزاری رویدادهای تانا می‌تواند این وضعیت را بهبود بخشد.

اسدی همچنین بیان کرد: مردم ایران یک جامعه خلاق با هوش بالا را تشکیل می‌دهند و اگر از این ظرفیت برای پیوند فن‌آوری و صنعت استفاده شود، مشکلات کشور برطرف می شود.

وی با بیان اینکه صنعت، تشنه رشد صادرات و دانشگاه نیز تشنه در اختیار قرار دادن دانش است، اظهار کرد: اگر تسهیل‌گران در این خصوص وارد شوند و ارتباط این دو بخش را شکل دهند اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت اضافه کرد: برگزاری رویدادهای تانا باید در دبیرخانه‌ای مورد بررسی قرار گیرد تا خروجی آن‌ها بررسی شده و در نهایت منجر به بهره‌وری بیشتر و هدفمندی مضاعف شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنم این موضوع حتما مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همه تلاش کنیم تا ایده‌هایی که داده می‌شود با کمک دانشگاه و صنعت، تبدیل به محصول شده و اگر قابلیت‌دار بود، مورد تاکید و حمایت بیشتر قرار گیرند.

اسدی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه گاهی اوقات شاهد این هستیم که خیلی وقت‌ها ایده‌های دانشگاهی و فن‌آورانه پاسخگوی نیاز صنعت نیست و علت آن نیز این است که دانشگاهیان و فعالان حوزه فن‌آوری آشنایی لازم با صنعت را ندارند.

وی با بیان اینکه می‌بایست صنایع به دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به صنایع اتاق اختصاص دهند، یادآور شد: این گونه می‌توان ارتباط دانشگاه و صنعت را بیشتر کرد تا طرفین با اطلاع از شرایط یکدیگر، بیش از گذشته کمک حال باشند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت همچنین گفت: مدیران صنایع باید بدانند فن‌آوری چه مزایایی دارد و فن‌آوران نیز باید نیازها و چالش‌های صنعت را لمس کنند تا بهترین خروجی از ارتباط این دو بخش تهیه شود.

منبع: کارآفرین نیوز

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه