• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

ترخیص کالاهای مورد نیاز شرکت های دانش بنیان تسهیل می شود| دریافت فایل بخشنامه

پنجشنبه ۱ام اردیبهشت ۱۴۰۱
مدیر

در بخشنامه جدید معاون امور گمرکی در خصوص تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان، مقرر شد ترخیص اقلام وارده مرتبط با زمینه فعالیت این شرکت ها، بدون اخذ ثبت سفارش و تایید لازم انجام شود.

گمرکات کشور تسهیلات ویژه ای را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار، باتوجه به نامگذاری امسال به نام “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” و به منظور حمایت از این شرکتها در نظرگرفته است.

براساس بخش هایی از مفاد بخشنامه جدید معاون امور گمرکی در خصوص تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان، مقررشد ترخیص اقلام وارده مرتبط با زمینه فعالیت این شرکت ها، بدون اخذ ثبت سفارش و تایید لازم انجام شود.

همچنین مقرر شد تا نمونه های تجاری و تولیدی مورد نیاز برای بررسی و آزمایش شرکت های دانش بنیان با اخذ حقوق ورودی متعلقه و بدون اخذ ثبت سفارش ترخیص گردد.

دربخش دیگری از این بخشنامه اعلام گردید که ترخیص نمونه های تجاری، تولیدی از نظر گمرک و مطابق با مصادیق قانون، برای بررسی و آزمایش شرکت های دانش بنیان، بدون اخذ ثبت سفارش و با اخذ حقوق ورودی متعلقه قابل ترخیص است.

همچنین براساس بخشنامه معاون امور گمرکی، علاوه بر امکان ترخیص کالاهای فوری مورد نیاز شرکت های دانش بنیان طبق ضوابط گمرکی، اجزا و قطعات و لوازم مورد نیاز خط تولید واحد های تولیدی داخلی که براساس قرارداد فروش از طرف فروشندگان خارجی به صورت رایگان ارسال می گردد، نیز بنابه تشخیص گمرک ترخیص خواهد شد.

پذیرش ضمانت نامه بانکی معتبر بابت کالاهای وارده و بلامانع بودن اخذ ضمانت نامه بانکی بابت مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی و معافیت از پرداخت ۴ درصد مالیات علی الحساب واردات کالاهای وارده مورد نیاز این واحدها از دیگر موارد ذکر شده در بخشنامه اخیر معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران بود.

دریافت فایل بخشنامه 

منبع: گسترش تولید و تجارت گیلان

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه