• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

با همراهی مدیرعامل شهر صنعتی رشت صورت گرفت: بازدید استاندار گیلان و جمعی از مدیران استان از پروژه تصفیه خانه مرکزی فاضلاب شهر صنعتی رشت     

شنبه ۲۷ام اسفند ۱۴۰۱
مدیر

نماینده عالی دولت در گیلان از رفع آلودگی ۳۶ درصدی تالاب بین المللی انزلی با تکمیل فاضلاب شهر صنعتی رشت خبر داد و افزود: این تصفیه خانه هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت عملیاتی دارد و انتظار دارم تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز(شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱) از پروژه تصفیه خانه مرکزی فاضلاب انسانی و پسماند صنعتی شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت در امتداد ساماندهی پسماند سراوان و رفع آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود است، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت در کشور احیا و حفظ محیط زیست است و در همین خصوص و با تاکید ریاست محترم جمهور، تصفیه خانه های فاضلاب شهر صنعتی رشت، مسکن مهر و بیمارستان‌های رشت در راستای رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود به زودی به بهره برداری می‌رسد.

دکتر عباسی با اشاره به نقش تاثیر گذار تصفیه خانه شهر صنعتی رشت در احیای تالاب بین المللی انزلی گفت: بعد از تعطیلات نوروزی  تسهیلات لازم برای تکمیل تصفیه خانه شهر صنعتی رشت اختصاص خواهد یافت، لذا انتظار داریم تا این تصفیه خانه در سریع ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان هم چنین با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه  تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته  ۱۴۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت محیط زیست و ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرصنعتی برای تکمیل این پروژه تخصیص خواهد یافت.

لازم به ذکر می باشد، در این بازدید، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل صمت گیلان، مدیرعامل شهر صنعتی رشت و جمعی از مدیران، استاندار گیلان را همراهی نمودند.

منبع: گسترش تولید و تجارت

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه