• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

بازدید رسانه های منتخب استان از شرکتهای دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران و پایاکلاچ

پنجشنبه ۳ام شهریور ۱۴۰۱
مدیر

اصحاب رسانه های منتخب استان؛ امروز از مجهزترین آزمایشگاه تست و تایید محصول در خاورمیانه در شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران و تنها تولیدکننده فنرهای خورشیدی کلاچ خودرو در کشور در شرکت پایاکلاچ از زیرمجموعه های “گروه قطعات خودرو عظام” در شهرصنعتی رشت بازدید کردند. 

خبرنگاران رسانه های منتخب استان در جریان بازدید از مراحل عملیاتی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت از شرکت های فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران و پایاکلاچ بازدید کردند.

مشتریان شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران؛ از اقصی نقاط جهان
مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو در حاشیه بازدید خبرنگاران از این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه حمایت مضاعف مسئولان از کارخانه هایی چون شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران منجر به توسعه صادرات محصولات این کارخانه ها می شود، اظهار کرد: در حال حاضر توان تولید این کارخانه ها بیش از نیاز کشور است و با توجه به شناسایی بازار هدف و مشوق های صادراتی می توان بازارهای جدیدی نیز برای محصولات این شرکت یافت.
علی پوررضا افزود: کیفیت محصولات تولید شده در این شرکت که در زمینه ساخت و تـولید انــواع کمک فنرهای خودروهای سنگین و نیمه سنگین و موتور سیکلت فعالیت می‌کند بسیار عالی است و از مشتریان خوبی در جهان برخوردار است.

تولید ۸۰ نوع کمک فنر خودرو در شرکت دانش بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران در شهر صنعتی رشت
وی با اشاره به اینکه فعالیت این شرکت از سال ۱۳۷۳ با نام ‌‌”کارخـانجات فـراوری و ساخت قطعـات خودرو ایران” آغاز شده است، اظهار کرد: این شرکت با دارا بودن مجهزترین آزمایشگاه تست و تایید محصول در خاورمیانه و همچنین دانش فنی تیونینگ کمک فنر، در طراحی محصول کمک فنر در ایران با بیش از ۸۰ نوع تنوع تولیدی کمک فنر خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین پیشرو است.

وی افزود: این شرکت دانش‌بنیان زیر مجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام است که حدود هزار نفر در آن مشغول به کارند.
رئیس هیات مدیره شرکت فرآوری و ساخت خودروی ایران نیز در جریان این برنامه با اشاره به جایگاه رفیع خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: تولید نیازمند آگاهی رسانی شما خبرنگاران در سطح جامعه است و دقت و صحت اخبار و مستنداتی که شما اصحاب قلم ارایه می دهید بیانگر شخصیت اجتماعی شما می باشد.

از مسئولان استان انتظار داریم برای تهیه زمین ارزان قیمت جهت ساخت مسکن پرسنل شرکت همکاری کنند
بهزاد نیکنام با بیان اینکه شرکت فرآوری و ساخت خودروی ایران به عنوان عضوی از جامعه تمام موارد مرتبط با مسئولیت های اجتماعی خود را تا آنجایی که در توان دارد برای پرسنل شرکت و جامعه انجام می دهد، گفت: در همین راستا مدیریت مجموعه تمامی تلاش خود را در طی سال برای جبران زحمات همکاران که عضوی از خانواده ما محسوب می شوند، به کار می بندد.
وی در خصوص تامین و تهیه مسکن برای پرسنل تحت پوشش شرکت فرآوری و ساخت خودروی ایران، یادآور شد: در شرایط موجود اقتصادی، برای تامین مسکن پرسنل زیر مجموعه خود در تلاشیم و به جد پیگیر این قضیه هستیم و از مسئولین محترم برای تهیه زمین ارزان قیمت جهت تحقق این امر درخواست مساعدت داریم که امیدواریم این امر محقق شود.

مشارکت فعال هلدینگ عظام و شرکت های عضو در امور عام المنفعه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی
نیکنام همچنین با اشاره به مشارکت گسترده مجموعه عظام و شرکت های عضو از جمله فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران در امور عام المنفعه در قالب مسئولیت های اجتماعی در سطح کشور و استان گفت: مشارکت در ساخت تعداد بسیاری از مدارس، کمک به محرومان و خانواده های بی سرپرست، مشارکت در پروژه های درختکاری و… از مهم ترین این موارد می باشد.

پایاکلاچ؛ تنها تولید کننده فنرهای خورشیدی کلاچ خودرو در کشور است

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پایا کلاچ» نیز در جریان بازدید خبرنگاران از این شرکت گفت: این کارخانه، تنها تولید کننده فنرهای خورشیدی کلاچ خودرو در کشور و دارای گواهینامه های مدیریت کیفیت IATF و گرید A ساپکو و زیر مجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام است.
نوید نیک اختر افزود: شرکت دانش بنیان پایا کلاچ، توان تولید روزانه حدود ده هزار کیت کلاچ تولید و سالانه ظرفیت ۳ میلیون کیت کلاچ را دارد.
وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های فراوان صنعت تولید قطعات خودرو در ایران گفت: افزایش حمایت های مسئولان از صادرات این محصولات با ارائه مشوق های صادراتی و تامین نقدینگی در کنار کنترل واردات بی رویه، موجب افزایش تولید و صادرات در این صنعت می گردد.

 

منبع: گسترش تولید و تجارت

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه