• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

بازدید اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان از شرکت دارویی بهوزان

چهارشنبه ۹ام شهریور ۱۴۰۱
مدیر

اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان در چارچوب بازدیدهای دوره ای از صنایع استان، از شرکت دارویی بهوزان در شهر صنعتی رشت بازدید نمودند.

در جریان این بازدید، رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان، با اشاره به تفاهم نامه صنعت و دانشگاه گیلان گفت: این اداره کل، پل ارتباطی بین بخش صنعت و دانشگاه از طریق تسهیل و تسریع در برقراری ارتباط، ایجاد می نماید.

اسماعیل مقدس افزود: از مهمترین موارد تسهیلگری در زمینه ارتباط دانشگاه با واحدهای تولیدی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری با هدایت و نظارت اداره کل صمت می باشد که منجر به قراردادهای کاربردی جهت رفع نیازهای فناورانه صنایع و ارتقای فعالیتهای دانشگاه می گردد.
مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان نیز در جریان این برنامه گفت: دانشگاه گیلان با دارا بودن رشته های مرتبط بویژه شیمی، داروسازی، گیاه پزشگی و نیز دانشکده اقتصاد، ظرفیت خوبی برای همکاری با صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی دارد.
سید رضا میرعسکری افزود: واحدهای تولیدی استان در صورت تمایل می توانند با استقرار بخشی از واحد تحقیق و توسعه خود در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان موجبات افزایش تعامل با اساتید و دانشجویان و نیز استفاده از توان علمی و فنی دانشگاه را فراهم نمایند.
وی تصریح کرد: با توجه به الزام اعضای هیات علمی دانشگاه جهت گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در بخش صنعت، حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در واحدهای تولیدی امکان ارتقای سطح همکاری صنعت و دانشگاه را فراهم می سازد.
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن خدمات فنی و مهندسی گیلان در این بازدید گفت: فعالیتهای دانش بنیان و فناورانه ای توسط متخصصان و نخبگان استان در خصوص تعریف و تایید استانداردهای دارویی انجام شده است.
ثمره شیوعی تصریح کرد: انجمن فنی و مهندسی استان، جهت تسهیل در بهره گیری واحدهای تولیدی از جمله صنایع دارویی از تجهیزات مدرن، ماشین آلات بروز و بویژه رباتهای صنعتی اعلام امادگی می نماید.
وی همچنین گفت: در این زمینه ظرفیتهای مختلفی در بین شرکتهای فناور و نخبگان این عرصه در استان وجود دارد که در جهت رفع نیازهای فناورانه صنایع موثر خواهد بود.
مدیر کارخانه بهوزان نیز در این نشست، با اشاره به توانمندیها و تولیدات این شرکت گفت: صنایع دارویی دارای شرایط و الزامات مشخصی است و از صنایع مهم و حساس بشمار می رود.
احمد متهجدی افزود: استفاده از توان علمی و فنی دانشگاه در تعریف و حل مسایل شرکت برای ما حائز اهمیت می باشد.
وی تصریح کرد: امکان استفاده از ایده های نوآورانه نخبگان و اساتید دانشگاه در این مجموعه بویژه در زمینه توسعه تولیدات آرایشی و بهداشتی و رفع نیازهای فناورانه فراهم است و از این موضوع استقبال می کنیم.

منبع: گسترش تولید و تجارت گیلان

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه