• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

بازدید اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان از شرکت صنایع شیشه گیلان در شهر صنعتی رشت

چهارشنبه ۳۰ام شهریور ۱۴۰۱
مدیر

اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان، در چارچوب تفاهم نامه صنعت و دانشگاه، از شرکت صنایع شیشه گیلان در شهر صنعتی رشت بازدید نمودند.

در این بازدید رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان با بیان این مطلب که این بازدیدها در چارچوب تفاهم نامه صنعت و دانشگاه صورت می پذیرد، گفت: همکاری در فعالیتهای تحقیق و توسعه و کمک به ارتقای سطح فناوری صنایع از مهمترین مباحث قابل طرح در تعامل دانشگاه با بخش صنعت و معدن می باشد.

اسماعیل مقدس افزود: بهره گیری از توان علمی و فنی دانشگاه، می تواند در توسعه فعالیتها و رفع مشکلات فناورانه صنایع در جهت افزایش رقابت پذیری تولیدات آنها موثر باشد.

مدیر توسعه طرحهای کاربردی دانشگاه گیلان نیز در این بازدید، ضمن بیان ظرفیتها و توانمندیهای دانشگاه، گفت: در بخشهای مختلفی امکان ارائه خدمات علمی و فنی توسط دانشگاه به بخش تولید وجود دارد که شامل موارد متعددی از جمله برنامه ریزی تولید، زمان سنجی، کار سنجی، تعمیرات و نگهداری، کنترل و تضمین کیفیت، عارضه یابی و بهبود فرآیند و… می باشد.

امیر پورفرزاد تصریح کرد: ارائه فرصت مطالعاتی به اساتید دانشگاه جهت حضور در صنایع با هدف حل مسایل، استفاده از ظرفیت آزمایشگاهی دانشگاه گیلان، بهره گیری از فرصت حضور در مرکز نوآوری دانشگاه و جذب کارورز، از جمله موارد دیگری است که در همین چارچوب قابل طرح می باشد.

مدیر کارخانه شیشه گیلان نیز در این نشست ضمن تشریح فعالیتها و دستاوردهای این مجموعه تولیدی گفت: انواع شیشه خودرو، ساختمانی و صنعتی در این شرکت تولید می شود و این مجموعه از واحدهای شاخص در این زمینه در سطح کشور می باشد.

رضا زاده همچنین گفت: با توجه به حساسیت تولیدات این شرکت که می بایستی با کیفیت مشخص و دقت بالا باشد، نیاز به نیروهای جدید کار که دارای تخصص و مهارت لازم باشند بسیار محسوس می باشد.

وی افزود: مدیریت و بهبود شرایط و عوامل سخت و زیان آور در صنایع نیز از جمله مواردی است که می تواند با کمک دانشگاه، برای ارتقای کیفیت و مطلوبیت محیط شرکتها برای کارکنان محقق گردد.

منبع:گسترش تولید و تجارت

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه