• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه دانشگاه گیلان، شرکت پگاه گیلان و اداره کل صمت استان

دوشنبه ۱۴ام شهریور ۱۴۰۱
مدیر

نشست امضای تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه گیلان، شرکت پگاه گیلان و اداره کل صمت استان با حضور مدیران مربوطه در دفتر رییس دانشگاه گیلان برگزار شد

در نشست امضای این تفاهم نامه که در چارچوب تفاهم صنعت و دانشگاه در استان صورت پذیرفت، رییس دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیتهای این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان با دارا بودن ده دانشکده و سه پژوهشکده بزرگترین دانشگاه شمال و جزء ده دانشگاه برتر کشور می باشد.
فرید نجفی افزود: کلینیک صنعت دانشگاه گیلان با هدف کمک به صنایع در راستای ارتقای فعالیتها و ارائه خدمات مشاوره ای و فنی جهت رفع نیازهای فناورانه این بخش تشکیل گردیده است و راه اندازی کلینیک کشاورزی هم در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: وجود مرکز نوآوری در دانشگاه گیلان، فرصتی برای حضور بخشی از فرآیند تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی در دانشگاه جهت استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان برای حل مسائل فراهم نموده است و در آینده ای نزدیک میز صنعت و میز کشاورزی نیز در دانشگاه گیلان راه اندازی خواهد شد.
نجفی همچنین گفت: وجود رشته های متنوع فنی مهندسی، ۶۰۰ عضو هیات علمی و آزمایشگاه مجهز مرکزی در دانشگاه گیلان از ظرفیتهای مهم در زمینه ارتقای همکاری با صنایع است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست گفت: همراهی و همکاری دانشگاه گیلان با بخش صنایع استان شایسته تقدیر می باشد.
تیمور پورحیدری افزود: ارتقای فناوری و دانش در حوزه صنعت و معدن، موجب رونق تولید و افزایش تولید رقابت پذیر خواهد شد.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیتهای دانشگاهها و مراکز علمی، پژوهشی در جهت شکوفایی حوزه تولید و افزایش کیفیت و رقابت پذیری محصولات صنعتی استان بسیار موثر خواهد بود.
وی همچنین گفت: توجه جدی و موثر به دانش بنیان شدن تولید و توسعه و ارتقای فناوری در عرصه صنعت و معدن، از مهمترین اولویتهای اداره کل صمت گیلان در سالجاری می باشد.
مدیرعامل شرکت پگاه گیلان در جریان امضای تفاهم نامه سه جانبه گفت: برای توسعه نوآوری و افزایش کیفیت و تنوع تولیدات این شرکت، همکاری با دانشگاه بسیار موثر خواهد بود.
فرزاد کوه نژاد افزود: یکی دیگر از موارد مهم قابل طرح در همکاری صنعت و دانشگاه، کمک به حل مسایل و رفع نیازهای فناورانه صنایع از طریق بهره گیری از توان علمی و فنی دانشگاه می باشد.
وی تصریح کرد: در زمینه تولید محصولات جدید و نیز خودکفایی در تولید برخی نیازمندیهای شرکت با هدف رفع نیاز به خارج و جلوگیری از خروج ارز، اقدامات مختلفی در شرکت پگاه گیلان صورت گرفته و همچنان در دستور کار قرار دارد.
خاطر نشان می سازد، در این نشست، رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان، معاون علمی و پژوهشی دانشگاه گیلان، مدیر ارتباط با صنعت و جامعه و نیز مدیر طرحهای کاربردی دانشگاه گیلان نیز حضور داشتند و در پایان تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان دانشگاه گیلان، شرکت پگاه گیلان و اداره کل صمت استان به امضای مدیران دستگاههای مذکور رسید.

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه