• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

افزایش تنوع و ارزش افزوده محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی با روشهای فناورانه

پنجشنبه ۵ام خرداد ۱۴۰۱
مدیر

در جریان بازدید اعضای کلینیک صنعت دانشگاه گیلان از شرکت آرد آذرگندم، بر ارائه کمکهای فناورانه جهت افزایش تنوع و ارزش افزوده محصولات مرتبط با گندم با همکاری دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی تاکید شد.

در جریان این بازدید، مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیتهای کلینیک صنعت دانشگاه برای کمک به حل مسایل بخش تولید گفت: دانشکده های مختلف دانشگاه گیلان در زمینه فعالیتهای مختلف عرصه صنعت از جمله صنایع غذایی از توانمندی زیادی برای همکاری برخوردارند.
سیدرضا میرعسکری افزود: دانشکده ها و مراکز مرتبط با کشاورزی دانشگاه گیلان می تواند در زمینه افزایش بهره وری و کاهش ضایعات محصولات غذایی نقش موثری ایفا نمایند.
مدیر عامل شرکت آذرگندم نیز در جریان این بازدید گفت: در زمینه اجرای جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی که با آزادسازی قیمت آرد برای صنف و صنعت همراه بوده، حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان آرد بسیار مهم است.
محمدرضا اسدالله زاده تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل شرکتهایی مثل شرکت ما، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است.
وی با بیان اینکه صدها نوع محصول از گندم قابل استحصال است افزود: رفع مشکلات شرکتهای تولیدکننده آرد و محصولات مرتبط، می تواند تاثیرات مطلوبی در ترغیب واحدهای مذکور جهت توسعه فعالیتها و افزایش تنوع محصولات داشته باشد.
رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گیلان هم در این بازدید با اشاره به برنامه های این اداره کل در جهت رفع نیازهای فناورانه صنایع گفت: ایجاد و تقویت مراکز تحقیق و توسعه نقش موثری در ارتقای سطح کیفی و توسعه فعالیتهای واحدهای تولیدی ایفا می نماید.
اسماعیل مقدس افزود: اداره کل صمت گیلان تمامی تلاش خود را جهت احصای نیازهای فناورانه و مسایل شرکتهای تولیدی و کمک به رفع آنها با همکاری دانشگاه گیلان و مراکز علمی، پژوهشی استان بعمل خواهد آورد.

 

 

 

 

 

منبع: گسترش تولید و تجارت گیلان

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه