• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

استفاده ۱۵۰ مجتمع بزرگ صنعتی کشور از ابزار دقیق هسته‌ای

دوشنبه ۳۰ام بهمن ۱۴۰۲
مدیر
معاون‌رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: پروژه جایگزینی لیزر فیبری بومی‌سازی شده توسط مرکز علوم و فنون لیزر ایران با لیزر گازی نشان‌دهنده خودباوری جوانان ایران زمین و شرکت فولاد مبارکه است.
محمد اسلامی در آیین بهره‌برداری از پروژه جایگزینی لیزر فیبری بومی‌سازی شده شرکت فولاد مبارکه گفت:‌ اقدامات فولاد مبارکه در ابعاد مختلف زندگی مردم و جامعه موثر است و با توجه به نیاز فولاد مبارکه، از تکمیل ظرفیت جوش لیزری این شرکت حمایت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: اکنون در ۱۵۰ مجتمع بزرگ صنعتی کشور ابزار دقیق هسته‌ای ایجاد شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد که شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از این صنایع است.
اسلامی تاکید کرد: متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران با توکل بر خدا و با روحیه جهادی، کار طراحی، تعمیر و نگهداری ابزارهای دقیق را پیگیری کردند و اکنون کشور از واردات این‌گونه محصولات بی نیاز شده است. امیدوارم در این مسیر پرافتخار با گام‌های مستحکم‌تری حرکت کنیم.
معاون رییس‌جمهور اظهار کرد: کاری که سازمان انرژی اتمی ایران برای شرکت فولاد مبارکه انجام داده، سبب شده تا این پروژه و محصول با هزینه بسیار کمتری و نیز عدم نیاز به واردات، تولید شود.

معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی ایران وظیفه راهبردی و قدرت‌سازی برای کشور را دارد البته در این مسیر دشمنان با تحریم درصدد جلوگیری از پیشرفت ایران بودند که در این راه شکست خوردند.

طیب‌نیا: گام‌های جدید صنایع در زمینه ساخت تجهیزات از طریق مهندسی معکوس

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در در آیین بهره‌برداری از پروژه جایگزینی لیزرفیبری بومی‌سازی شده در این شرکت گفت: اتفاق مبارکی که طی چند سال اخیر به علت تحریم‌ها افتاده، این بوده که صنایع کشور ما از طریق مهندسی معکوس گام‌های جدیدی در زمینه تحقق خودکفایی برداشته‌اند و توانسته‌اند محدودیت‌ها را پشت سر بگذارند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امیدوارم با همت عالی که طی دهه‌های گذشته نشان دادیم، خواستن را به توانستن و خودکفایی تبدیل کنیم.
منبع: برنا

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه