• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهورتاکید کرد؛حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی

شنبه ۲۱ام مهر ۱۴۰۳
مدیر

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه‌ها مرجعیت علمی پارک‌های علم و فناوری هستند، گفت: از شرکت‌های دانش بنیان در راستای استفاده از تکنولوژی‌های بروز و همچنین هوش مصنوعی با ارائه بسته‌هایی، حمایت می‌شود.

حسین افشین  امروز بیست و یکم مهرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد شرکت‌های دانش بنیان گیلان در جمع خبرنگاران، با اشاره به  جامعه نخبگانی گیلان، اظهار کرد: استان‌های شمالی جزو بااستعدادترین استان‌ها در کشور هستند؛ باتوجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گیلان فقط ۱۰۰ شرکت در این استان در حوزه‌های مختلف فعال هستند که با توجه به پتانسیل‌های موجود، کم است و باید بتوانیم در مدت کوتاه دو برابر افزایش دهیم. شرکت‌هایی که امروز بازدید کردیم، جزو شرکت‌های خوب کشور هستند اما باید بر این تعداد افزوده شود.

افشین تصریح کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان‌ها حمایت‌های سه جانبه‌ای را می‌طلبد که سفرهای استانی در راستای حمایت جامعه نخبگانی و شرکت‌های دانش بنیان فعال برنامه‌ریزی شده که حداقل سالی یک‌بار در هر استان حضور می‌یابیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور افزود: در برنامه داریم که این تعداد را به ۱۵ هزار شرکت افزایش دهیم و در این راستا از شرکت‌های دانش بنیان در راستای استفاده از تکنولوژی‌های بروز و همچنین هوش مصنوعی با ارائه بسته‌هایی، حمایت می‌شود.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه‌ها مرجعیت علمی پارک‌های علم و فناوری هستند، گفت: در حال تعریف چرخه نخبگانی هستیم که شامل توجه به موقعیت اجتماعی و معیشت، استفاده از دانش و احترام و موارد حمایتی دیگر است، تا زمانی که حمایت‌های لازم از نخبگان صورت نگیرد نمی‌توانند آنطور که باید اثرگذار باشند

هادی حق شناس استاندار گیلان هم در ادامه گفت: شرکت‌های دانش بنیان گام بلند توسعه کشور هستند، قطعا می‌توانیم با بهره‌مندی از استعداد و دانش نخبگان شاهد ارتقاء نوآوری و فناوری باشیم. یکی از دستاوردهای این سفر ارتقاء جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در استان است.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید تصریح کرد: با توجه اثرگذاری شرکت‌های دانش بنیان باید تعداد این شرکت‌ها به ۳۰ هزار شرکت افزایش یابد، دولت هم تعهد داده به قانون برنامه عمل می‌کند.

حسین افشین، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با همراهی استاندار گیلان از چند شرکت دانش‌بنیان فعال در شهر صنعتی رشت نیز بازدید کردند.

منبع: ایسنا

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه