• شهر صنعتی رشت
  • اخبار

مدیر کارخانه عایق بسپار نیکان در جریان بازدید رسانه های خبری عنوان نمود: یکی از مهمترین مشکلات ما برای صادرات تبادل ارزی است

سه شنبه ۲۳ام مرداد ۱۴۰۳
مدیر

شرکت عایق بسپار نیکان تولیدکننده و مجری انواع ورق‌های گیره دار پلی اتیلنی می‌باشد.

مدیر کارخانه عایق بسپار نیکان در جمع خبرنگاران استان گیلان گفت: شرکت عایق بسپار نیکان با در اختیار داشتن نیروی انسانی مجرب و تجهیزات بروز و فضای تولید بیش از ۱۶هزار متر‌مربع، در شهر صنعتی رشت در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز نموده و اقدام به تولید محصولات و خدمات ذیل می‌نماید:ورق ژئوممبران با استفاده از پلیمر پلی اتیلن،تولید ورق پلیمری ABS ، HIPS ، PP،ورق گیره دار با استفاده از پلیمر پلی اتیلن،ورق ژئو کامپوزیت یک طرفه و دو طرفه،الکترود جوش پلاستیکی پلیمری،ورق ژئو تکستایل در گرماژهای مختلف،ورق ژئوممبران چند لایه (برای اولین بار در خاورمیانه)،دستگاه جوش ژئوممبران،دستگاه اکسترودر دستی.

مهندس میلاد طلوعی افزود: شرکت عایق بسپار نیکان همچنین مجری انواع ورق‌های ژئوممبران بوده و تا به حال بیش از ۱۰ میلیون مترمربع در خارج و داخل کشور در پروژه‌های مختلف کشاورزی و صنعتی،نفتی ،پتروشیمی و تونل‌های ترافیکی اجرا نموده است.

وی ادامه داد: شرکت عایق بسپار نیکان تنها شرکت داخلی می‌باشد که سعی نموده هم در تولید ورق‌های ژئوممبران و هم در ساخت تجهیزات و دستگاه‌های اجرا و همچنین اجرای ورق ژئوممبران فعالیت نماید. واحد تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت اقدام به پژوهش در طراحی و ساخت محصولات ژئوسنتتیک نموده و آخرین دستاورد این واحد تولید ورق ژئوممبران چند لایه (Multi Layer) می‌باشد که در حال حاضر در مناطق مختلف کشور در حال استفاده هستند.

مدیر کارخانه عایق بسپار نیکان ادامه داد: شرکت عایق بسپار نیکان تولیدکننده و مجری انواع ورق‌های گیره دار پلی اتیلنی می‌باشد، این ورق‌ها جهت محافظت سازه‌های بتنی در برابر خوردگی و ایزولاسیون آنها استفاده می‌شود، ورق گیره‌دار در کاربردهای خاص به خصوص پوشش استخر ذخیره آب، عایق استخر کشاورزی، پوشش کانال انتقال آب،فاضلاب، ترافیکی و مترو کاربرد دارد.

وی افزود: محصول عمده‌ی ما ورق‌های ژئوممبران است. ژئوممبران همانطور که از نامش برمی‌آید پوشاننده زمین است و کار اصلی این ورق‌ها جمع آوری آب و پسماند است.

وی در خصوص محل‌های مصرف این ورق‌ها گفت: این ورق‌ها کاربرد صنعتی و کشاورزی است. محل مصرف دوم این ورق‌ها در مکان‌هایی است که دارای پس آب می‌باشد که جلوی ورود پس آب را به طبیعت می‌گیرد و در حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

نمونه کارهای این شرکت در زمینه پسماند در کشور،لنفیت زباله‌های شهرهای مشهد و تبریز است ودر گیلان کشتارگاه نوید مرغ می‌باشد.

مهندس طلوعی در خصوص مواد اولیه این کارخانه گفت:مواد اولیه ما پلی اتیلن سنگین است که از پتروشیمی‌­های داخلی تهیه می‌کنیم و محصولات افزودنی را نیز تقریبا صد درصد از تولید کننده­‌ی داخلی تهیه می‌شود. برخی مواد نیز که تولید داخل ندارند را از خارج تهیه می‌کنیم.

مدیر کارخانه عایق بسپار نیکان در خصوص اشتغالزایی این مجتمع گفت: ۴۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰۰ نفر بطور غیرمستقیم مشغول بکار شده‌اند.

وی در خصوص صادرات افزود: محصولات این کارخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه و همچنین عراق صادر می‌شود و مشکلات ما برای صادرات تبادل ارزی است که کار ما را سخت کرده است. با ارز آزاد قرارداد بسته می‌شود و برای دریافت و تبدیل به ریال ارز دولتی محاسبه می‌شود. اگر این شرایط هموار شود صادرات ما رونق خواهد گرفت.

برچسب ها:

مطالب مرتبط

دیدگاه